Dators ar paziņojumu par nepieciešamību uzgaidīt rindā

Lai nodrošinātu e-pakalpojumu nepārtrauktu pieejamību un valsts pārvaldes pakalpojumu portāla Latvija.gov.lv stabilu darbību brīžos, kad portālu apmeklē neierasti daudz lietotāju, no šā gada 24. maija Valsts digitālās attīstības aģentūra (VDAA)  aktivizēs rindu risinājumu. Tas tiks ieviests, lai novērstu iespējamu portāla pārslodzi laikā, kad atsevišķiem e-pakalpojumiem īsā laika periodā ir ārkārtīgi augsts lietotāju apmeklējums.

Gadījumā, ja vienlaikus portālam pieslēgsies ikdienai neierasti liels lietotāju skaits, apmeklētāji tiks automātiski novirzīti uz virtuālu portāla “uzgaidāmo telpu”, kurā rindu risinājums nodrošinās gan secīgu lietotāju pieprasījumu apstrādi, gan sniegs informāciju par pakalpojuma pieejamības prognozēto laiku - tajā būs iespējams redzēt, cik lietotāji rindā šobrīd atrodas, kā arī aptuveno laiku, kad gaidāma piekļuve pakalpojumam.

Virtuālās rindas risinājumu portālā Latvija.gov.lv plānots pieslēgt arī piekļuvei pakalpojumiem vasarā, kad notiks 9. un 12. klašu centralizēto eksāmenu rezultātu apskate un izgūšana, kā arī elektroniskā pieteikšanās studijām pamat studiju programmās šī gada jūnijā un jūlijā. Šis risinājums sekmēs portāla un tajā pieejamo pakalpojumu darbības nepārtrauktību un novērsīs iespējamos tehniskos traucējumus e-pakalpojumos, kas iepriekš dažkārt radušies ikdienā netipiskas lietotāju aktivitātes dēļ.

VDAA direktors Jorens Liopa aicina iedzīvotājus būt saprotošiem un pacietīgiem, piekļūstot noteiktiem e-pakalpojumiem, jo, atkarībā no lietotāju skaita, virtuālajā rindā var nākties uzkavēties. “Mēs apzināmies, ka ikvienam lietotājam laiks ir svarīgs un e-pakalpojumu būtība ir nodrošināt ātru, ērtu un pieejamu saziņu ar valsts iestādēm. Vienlaikus aicinām būt saprotošiem – ja esat novirzīts uz virtuālo rindu, nevajadzētu atkārtoti atjaunot pārlūkprogrammas lapu jeb izmantot “refresh” funkciju. Šāda darbība pārtrauc esošo pieslēgšanās sesiju, pagarina gaidīšanas laiku un rada papildu slodzi sistēmai,” uzsver Liopa, vienlaicīgi atzīmējot, ka rindu risinājums tiek izmantots tikai tiem pakalpojumiem, kuriem ir prognozēta vienlaicīga vairāku desmitu tūkstošu lietotāju pieslēgšanās.

Portālā ieviestā virtuālā rinda būtiski uzlaboja sistēmas darbību, ļaujot organizēt nepārtrauktu pakalpojuma pieejamību un vienlaikus sniedzot lietotājiem skaidru informāciju par vietu rindā un aptuveno gaidīšanas laiku līdz pakalpojuma saņemšanai. Pārējā laikā, kad portāla apmeklētība ir ierastā apmērā, VDAA kā portāla pārzinim nav racionāli atsevišķu pakalpojumu pieprasīšanai pastāvīgi uzturēt infrastruktūras kapacitāti tādā apmērā, kāda būtu vajadzīga tikai augstas apmeklētības brīžos dažas dienas gadā.

Informāciju sagatavoja:

Valsts digitālās attīstības aģentūra
Tel. 28383421
E-pasts: prese@vdaa.gov.lv

Saistītas tēmas

Jaunumi