Šī gada 12.maijā Datu izplatīšanas un pārvaldības platformā (DAGR) ir ieviesti vairāki jauninājumi, kuru mērķis ir uzlabot pārskatāmību, datu izmantošanas ērtumu un lietotāju iespējas pārvaldīt informāciju. Izmaiņas skar gan DAGR pārvaldības, gan klientu portālu, kā arī informācijas pieejamības un attēlošanas iespējas.
Galvenie jaunumi, kas tika ieviesti:
1. Informatīvo paneļu ieviešana
Lai sniegtu pārskatāmu informāciju par datu kustību un izmantošanu, sistēmā tika izveidoti informatīvie paneļi ar dažādiem skatījumiem:
- Administratora skats – pārskats par reģistrētajiem un aktīvajiem datu devējiem un ņēmējiem, datu kopu un izsaukumu skaitu dažādos laika posmos.
- Datu devēja skats – informācija par to, kādi datu ņēmēji izmanto konkrētā devēja datus (pēc atļaujas un faktiski), kā arī datu kopu skaits, to apraksti un informācija par savienojumu sertifikātu derīguma termiņiem.
- Datu ņēmēja skats – informācija par datu ņēmēju, tā lietotājiem, piekļuves atļaujām, izmantotajām datu kopām (gan ar atļaujām, gan faktiski izmantotajām), savienojumu sertifikātu derīgumu un pieprasījumu biežumu pēdējās nedēļas laikā.
- Datu kopas skats – detalizēts pārskats par datu kopu atribūtiem, to izmantošanu, atjaunošanas biežumu un pieprasījumu statistiku.
2. Statistikas datu noliktava
Tika izveidota atsevišķa statistikas datu noliktava, kurā ar minūtes precizitāti tiek uzkrāti pieprasījumu dati. Tas nodrošina informatīvo paneļu darbību, neietekmējot DAGR sistēmas ātrdarbību.
3. Savienotāju konfigurāciju nodošana sistēmai
Lai paneļos attēlotā informācija būtu precīza, datu devēju savienotāji turpmāk nodos sistēmai datus par konfigurācijām, tostarp datu atjaunošanās biežumu.
4. Audita piekļuves paplašinājumi
Turpmāk datu devējiem un ņēmējiem būs iespēja automātiski (izmantojot DAGR API) izgūt informāciju par veiktajiem datu pieprasījumiem arī ar tehniskajiem pieslēgumiem, ne tikai caur portāla lietotāja saskarni.
5. Portāla piekļuves un pieteikšanās uzlabojumi
Lai nodrošinātu lielāku drošību un vienkāršotu portāla izmantošanu:
- Turpmāk datu devēju un ņēmēju pieteikumi tiek reģistrēti DAGR pārvaldības sadaļā, ko veic VDAA administratori.
- Klientu sadaļā šī iespēja ir noņemta.
- Kontaktpersonu sarakstu var rediģēt tikai DAGR lietotājs ar lomu - paraksttiesīgā persona, kas tika norādīta iestādes iesūtītajā DAGR pieteikumā.
- Lietotājiem, kuri nav reģistrēti kā kontaktpersonas kādai no iestādēm, piekļuve portālam ir liegta.
6. Savienotāja skata uzlabojumi
Sertifikāta derīguma termiņš un Kopsavilkums par sertifikātu derīguma termiņiem visiem datu devēja vai saņēmēja savienotājiem.
Ieviestās izmaiņas palīdz nodrošināt pārskatāmāku un efektīvāku datu pārvaldību, kā arī uzlabo lietotāju iespējas sekot līdzi datu izmantošanai un savlaicīgi rīkoties ar pieteikumiem, atļaujām un savienojumiem.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā, aicinām sazināties ar DAGR atbalsta komandu, rakstot uz e-pastu: atbalsts@vdaa.gov.lv.