NAP logo

Valsts digitālā attīstības aģentūra īsteno Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" projektu Nr. 2.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/003 “Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts”.

Projekta mērķis: ieviest pašvaldību pārvaldīto atvieglojumu pakalpojumu grozu iedzīvotājiem, izmantojot Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas (turpmāk - AVIS) kā koplietošanas platformu, nodrošinot atvieglojumu iedzīvotājiem centralizētu un harmonizētu pārvaldību.

Sadarbības partneri projektā, ar kuriem noslēgti līgumi, un tiem piešķirtais finansējums:

  • Jelgavas valstspilsētas pašvaldība – 53 820,80 EUR;
  • Ogres novada pašvaldība – 974 219,40 EUR;
  • Rēzeknes novada pašvaldība – 477 962,10 EUR;
  • Liepājas valstspilsētas pašvaldība – 302 500,00 EUR;
  • Siguldas novada pašvaldība – 363 000 EUR;
  • Aizkraukles novada pašvaldība – 61 564,80 EUR.

Projekta ietvaros Sadarbības partneri pilnveidos ITK risinājumus un veiks to integrāciju ar AVIS, nodrošinot savas pašvaldības iedzīvotājiem pakalpojumu pieejamību ar atvieglojumiem, t.sk.:

  • Risinājumi, kas ir atkalizmantojami un integrējami arī citām pašvaldībām:

Jelgavas valstspilsētas pašvaldība – Kartes datu nosūtīšana no Digitālās ekonomikas platformas informācijas sistēmas (turpmāk - DEPIS) uz AVIS un sasaiste ar personu datiem; Manuāli izveidoto personu reģistru sūtīšana uz AVIS; Atvieglojumu norādījumu nodošanu no DEPIS uz AVIS un atvieglojumu pārbaudīšana sabiedriskā transporta un skolēnu ēdināšanas pakalpojumos; Identifikācijas līdzekļu kārtulu saņemšana, transakciju par izpildītām kārtulām saņemšanu no un pārsūtīšanu uz AVIS un pārsūtīšana tālāk.

Ogres novada pašvaldība – Ēdināšanas pakalpojuma uzskaites risinājuma izstrāde un integrācija ar AVIS; Iedzīvotāju digitālo un fizisko identifikācijas līdzekļu datu apmaiņas ar AVIS risinājuma integrācijas risinājuma ieviešana;

Rēzeknes novada pašvaldība – Pašvaldību sociālās palīdzības administrēšanas lietojumprogrammas izstrāde un integrācija ar AVIS; Vienotās pašvaldību sistēmas Resursu vadības un grāmatvedības uzskaites sistēma (turpmāk - GVEDIS) ēdināšanas izglītības iestādēs moduļa izstrāde un integrācija ar AVIS; Vienotās pašvaldību sistēmas (VPS) integrācijas risinājumu ar AVIS.

  • Individuālie pašvaldības integrācijas risinājumi:

Liepājas valstspilsētas pašvaldība – valsts noteikti braukšanas maksas atvieglojumu piemērošanu Liepājas sabiedriskajā transportā; Liepājas sabiedriskās biļešu norēķinu sistēmas pārveidošanai par Atvieglojumu pārvaldības ekosistēmu; ēdināšanas atvieglojumu piešķiršanai un uzskatei izglītības iestādēs; automatizētu piešķirto un izmantoto atvieglojumu piemērošanu sociālo gadījumu risināšanai.

Siguldas novada pašvaldība – autotransporta atvieglojumu saņemšanai, integrējot pašvaldības IS un AVIS, validējot Siguldas ID karti vai aplikāciju; ēdināšanas atvieglojumu saņemšanai un uzskaitei izglītības iestādēs; jaunu atvieglojumu saņemšanai e-pakalpojumu portālā e.sigulda.lv.

Aizkraukles novada pašvaldība – Iedzīvotāju digitālo un fizisko identifikācijas līdzekļu pārvaldības risinājuma datu apmaiņas ar AVIS risinājuma ieviešana; Vispārējo izglītības iestāžu ēdināšanas pakalpojuma uzskaites risinājuma integrācijas ar AVIS; Vienotās pašvaldību sistēmas Sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas integrācijas risinājuma ieviešana ar AVIS reģistrēto darījumu datu pārņemšanai; Vienotās pašvaldību sistēmas Resursu vadības sistēmas GVEDIS pirmsskolas izglītības iestāžu ēdināšanas uzskaites moduļa integrācijas ar AVIS ieviešana.

Ogres novada pašvaldība – Pašvaldības izsniegto identifikācijas līdzekļu pārvaldības portāla integrācija ar AVIS; AVIS un pašvaldības sociālās palīdzības administrēšanas lietojumprogrammas integrācijas risinājuma ieviešana;

Rēzeknes novada pašvaldība – Vispārējo izglītības iestāžu ēdināšanas pakalpojuma uzskaites risinājuma integrācijas ar AVIS ieviešana.

Projektā sasniedzamie rādītāji:

  • Vismaz 10 pašvaldību iedzīvotāji iegūst atvieglojumus, izmantojot AVIS platformu;
  • Visas - 43 - Pašvaldības  izmanto AVIS platformu vismaz vienam pakalpojumam.

Projekta ieguvumi:

  • Iedzīvotājiem ir iespēja bez sociālo statusu apliecinošu izziņu, apliecību u.c. dokumentu uzrādīšanas (ātrāk, ērtāk un drošāk) saņemt vairāk kā vienu pašvaldības pakalpojumu ar atvieglojumu.  
  • Ieviesta valstī vienota pieeja atvieglojumu pārvaldības procesa organizēšanai, nodrošinot iespēju veikt efektīvu un caurskatāmu atvieglojumu administrēšanu visās Latvijas pašvaldībās.

Projekta budžets: 2 901 500  EUR, no kā Atveseļošanas fonda plāna finansējums 2'450'000 EUR un valsts budžeta finansējums 451'500 EUR PVN segšanai.

Projekta sākums: 2025. gada 31. janvāris.

Projekta beigas: 2026. gada 31. maijs.

Projekta normatīvais pamatojums: Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojums Nr. 687 “Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" investīcijas 2.1.2.1.i. "Centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts" pases, centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu”.

Kontaktpersona:

Ēriks Bandenieks
Valsts digitālās attīstības aģentūras
Informācijas sistēmu attīstības departamenta
Projektu nodaļas vecākais projektu vadītājs
tālrunis: 66164656
e-pasts: eriks.bandenieks@vdaa.gov.lv