2025. gada 11. decembrī noslēdzās iesniegumu iesniegšanas termiņš kompensācijām par zaudējumiem, kas radās saistībā ar nesaņemtajiem paziņojumiem Oficiālās elektroniskās adreses informācijas sistēmā. Kopumā tika saņemti 683 iesniegumi.
Pamatojoties uz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministra 2025. gada 24. februāra rīkojumu Nr. 1-2/24 “Par zaudējumu atlīdzinājumu Oficiālās elektroniskās adreses sistēmas lietotājiem” un Ministru kabineta iekārtas likuma 33. panta pirmo daļu, tika izveidota komisija. Komisijas uzdevums – izvērtēt
Aģentūras sagatavotos lēmumu projektus par iesniegumiem un pieņemt lēmumus par lūgto zaudējumu atlīdzinājumu. Komisija individuāli izvērtē katru Aģentūras sagatavoto lēmumu projektu par kompensācijas iesniegumu. Pamatojoties uz komisijas izvērtējumu, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) izdod administratīvo aktu par kompensācijas izmaksu vai atteikumu.
Aģentūras kompetencē ir veikt individuālu paziņojumu nesaņemšanas faktiskos apstākļu pārbaudi, pēc nepieciešamības, iesnieguma iesniedzējam lūdzot iesniegt papildu dokumentus vai precizējošus informāciju. Pēc sākotnējās izvērtēšanas tiek sagatavots komisijas lēmuma projekts. Pēc komisijas izvērtējuma VARAM izdod administratīvo aktu par kompensācijas izmaksu vai atteikumu.
Līdz šim VARAM ir pieņēmusi 180 lēmumus. 125 lēmumus par kompensācijas izmaksu un 55 lēmumus par atteikumu. Komisija turpina savu darbu, līdz būs izskatīti visi iesniegumi, kas tika saņemti līdz 2025. gada 11. decembrim, darbu turpinot arī 2026. gadā izskatot visus iesniegtos iesniegumus un informējot par pieņemtajiem lēmumiem visus iesniedzējus.