kompensacijas

Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka līdz 2025. gada 29. septembrim ir saņemti 667 iesniegumi, un kompensācijas ir izmaksātas, pamatojoties uz 15 administratīvajiem aktiem. Vidējā izmaksātā summa ir 54,97 eiro. Kopējā izmaksātā summa ir 824,59 eiro. Ņemot vērā, ka iesniegumus var iesniegt līdz 2025. gada 11. decembrim, kompensāciju izmaksa turpināsies arī 2026. gadā. Visas personas, kuras Aģentūrā ir vērsušās ar iesniegumu, saņems atbildi. 

Saskaņā ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministra 2025. gada 24. februāra rīkojumu Nr. 1-2/24 “Par zaudējumu atlīdzinājumu Oficiālās elektroniskās adreses sistēmas lietotājiem”, pamatojoties uz Ministru kabineta iekārtas likuma 33. panta pirmo daļu, tika izveidota komisija, kurai uzdots izvērtēt Aģentūras sagatavotos lēmumu projektus par iesniegumiem un pieņemt lēmumus par iesniegumos lūgto zaudējumu atlīdzinājumu. 

Komisija individuāli izvērtē katru Aģentūras sagatavoto lēmumu projektu par kompensācijas iesniegumu. Pamatojoties uz komisijas izvērtējumu, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) izdod administratīvo aktu par kompensācijas izmaksu vai atteikumu. Visi saņemtie iesniegumi tiek izvērtēti, nodrošinot objektīvu un pamatotu lēmumu pieņemšanu katrā individuālajā gadījumā. Iesniegumu izvērtēšanas laikā Aģentūra iegūst nepieciešamo informāciju no citām iestādēm. Ja nepieciešams, iesnieguma iesniedzējam tiek lūgti papildu dokumenti vai precizējoša informācija. Pēc sākotnējās izvērtēšanas tiek sagatavots komisijas lēmuma projekts. Tā kā katrs iesniegums tiek izskatīts individuāli, ņemot vērā konkrēto situāciju un informācijas apjomu, lēmuma izdošana var aizņemt vairāk nekā vienu mēnesi. 

Līdz šim VARAM ir izdevusi 36 administratīvos aktus par kompensācijas izmaksas apstiprinājumu vai atteikumu, un komisija pēc būtības ir izskatījusi vēl 130 lēmumu projektus. Komisija turpinās darbu, līdz būs izskatīti visi iesniegumi, kas tiks saņemti līdz 2025. gada 11. decembrim. 

Lai iesniegtu kompensācijas iesniegumu, e-adreses lietotājiem ir jāiesniedz elektronisks iesniegums, kurā jānorāda konkrētie nesaņemtie paziņojumi, to sūtītāji un radušās sekas. Vairāk informācijas par iesniegumu sniegšanu: 
🔗 https://www.vdaa.gov.lv/lv/jaunums/valsts-digitalas-attistibas-agentura-aicina-lietotajus-zinot-par-nesanemtajiem-pazinojumiem-oficialo-elektronisko-adresu-sistema 

Aģentūra pārbaudīs, vai paziņojumi tiešām nav saņemti un vai tam ir bijis tehnisks pamatojums. Iedzīvotāji tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt savu e-pasta adresi, lai nodrošinātu paziņojumu saņemšanu, piemēram, pārliecinoties, vai pastkaste nav pilna un vai e-pasta domēns nav bloķēts. 

Atlīdzinājumu paredzēts izmaksāt par zaudējumiem, kas radušies saistībā ar nesaņemtajiem paziņojumiem Oficiālās elektroniskās adreses informācijas sistēmā no 2024. gada 29. aprīļa līdz 2024. gada 11. decembrim. Iesniegumu var sagatavot un iesniegt elektroniskā dokumenta veidā, nosūtot to uz e-pastu pasts@vdaa.gov.lv vai e-adresē.

 

Informāciju sagatavoja:
Valsts digitālās attīstības aģentūra
E-pasts: prese@vdaa.gov.lv